Aktiver 2-trinns bekreftelse på Dropbox


2-trinns bekreftelse (autentisering) er et ekstra sikkerhetsnivå for innlogging på Dropbox. Med 2-trinns bekreftelse logger du inn med noe du vet (ditt passord) i tillegg til noe du får (en kode på telefon). Dette hindrer andre uvedkommende å logge inn med din konto, selv om de har ditt passord. Sikkerheten din øker betraktelig med 2-trinns bekreftelse og vi anbefaler at dette aktiveres snarest mulig.

I denne veiledningen viser vi hvordan du aktiverer 2-trinns bekreftelse på Dropbox.

Før du begynner

Før du går i gang må du ha installert en app på mobilen din for 2-trinns bekreftelse. Vi anbefaler appen Authy, men brukere med lite erfaring med mobil og teknologi kan velge Google Authenticator istedenfor, da den har enklere oppsett.

Authy i Google Play
Authy i Apple App Store
Google Authenticator i Google Play
Google Authenticator i Apple App Store

Steg 1

Klikk her for å gå til sikkerhetsinnstillingene i Dropbox. Logg inn på vanlig måte.

Steg 2

Under To-trinns verifisering/Two-step verification, trykk på bryteren til høyre. Trykk deretter Get started, og bekreft med passordet ditt.

Steg 3

Velg Use a mobile app. Du kan også velge tekstmelding om du ikke vil installere en app for 2-trinns bekreftelse, men app er sikrere.

Steg 4

Du vil bli presentert med en QR-kode. Legg til en ny konto i appen du bruker for 2-trinns bekreftelse, og scan QR-koden for å legge til Dropbox. Trykk så Next.

Steg 5

Du vil bli bedt om å skrive inn 2-trinns koden som appen har generert for Dropbox. Gjør det, og klikk Next.

Steg 6

Du vil bli bedt om å oppgi et mobilnummer som reserveløsning. Legg det inn, og klikk Next.

Steg 7

Du vil bli presentert med gjenopprettingskoder for 2-trinns bekreftelsen. Disse burde du notere ned og oppbevare på et trygt sted.

Ferdig

2-trinns bekreftelse er nå aktivert for Dropbox. Bra jobbet!

Informasjon fra Nettvett.no er hentet fra flere kilder. Nettvett.no vurderer informasjon før publisering, men Nettvett.no kan ikke holdes ansvarlig for skade eller tap som kan oppstå som følge av ukorrekt, manglende eller utilstrekkelig informasjon.